Pamiętaj, że poczta elektroniczna to usługa, z której możesz korzystać każdego dnia. Uważamy, że skrzynka pocztowa, którą mamy od lat jest nasza i z której korzystamy najczęściej. Jednak usługi poczty elektronicznej wciąż się rozwijają. Osobiste preferencje i sposób korzystania z danego adresu zadecydują o wyborze najlepszego rozwiązania. Bezpieczeństwo i dostępność poczty elektronicznej powinny być brane pod uwagę przy korzystaniu z poczty elektronicznej dla celów biznesowych. Sprawdź: https://spokeo.pl/
Na rynku może być wiele rozwiązań, które różnią się parametrami technicznymi i dodatkowymi zabezpieczeniami. Po pierwsze, musimy rozróżnić różne typy dostawców poczty elektronicznej.
Najpopularniejszymi dostawcami darmowych usług w tym kraju są Gmail oraz największe serwisy informacyjne. Oferują one usługi całkowicie za darmo. Jedyne różnice między nimi to maksymalny rozmiar załączników i pojemność skrzynki pocztowej. Warto zauważyć, że Gmail integruje się z narzędziami biznesowymi Google, takimi jak Google Workspace.
Nieco inny typ usługi e mail oferują popularne serwisy informacyjne. Są to zazwyczaj darmowe skrzynki pocztowe, które mają pewne ograniczenia (o których opowiemy w dalszej części artykułu).
Najpopularniejszym typem usługi e mail wśród klientów biznesowych jest tworzenie i zarządzanie skrzynkami pocztowymi poprzez hosting www. Jest to usługa płatna, niezależnie od wybranego rozwiązania. Jej największą zaletą jest możliwość zarządzania praktycznie nieograniczoną liczbą skrzynek pocztowych. Możesz edytować pojemność konta, zmieniać adres e-mail, a nawet zmieniać domenę. Jest to również świetny sposób na uporządkowanie dostępu firmy do skrzynek pocztowych, na których przechowywane są ważne dane. Korzystanie z darmowych rozwiązań może prowadzić do problemów, jeśli zwolniony pracownik "przywłaszczy" sobie ich zawartość.
O czym warto pomyśleć, rozważając opłacenie usług email marketingowych dla firm?
Bez względu na to, czy szukamy konta płatnego czy darmowego, istnieją elementy wspólne, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązania.
Pojemność skrzynki pocztowej - Ten parametr jest kluczowy dla wielu użytkowników. Parametr ten określa ile maili możemy przechowywać w skrzynce. Ma on wpływ na wszystkie foldery, a nie tylko na odebrane wiadomości. Ponadto, skrzynka może być również wypełniona wysłanymi do nas załącznikami.
Attachments - Jest to funkcjonalność skrzynki z której korzysta większość użytkowników. W zależności od operatora usługi, parametry z nimi związane mogą się bardzo różnić. Wybierając skrzynkę pocztową należy wziąć pod uwagę maksymalny rozmiar pliku oraz typ pliku, który może być wysłany. Należy pamiętać, że zdjęcia i filmy nie mogą przekraczać 100 MB. Mimo wszystko dobrze jest pozwolić na przesłanie takiej ilości danych w poczcie, nawet jeśli jest ona używana tylko 1-2 razy w roku.
Użytkownicy często pomijają tę funkcję. Dzienny limit maili - Bardzo trudno jest przekroczyć ten limit, jeśli skrzynka pocztowa jest używana do celów prywatnych. Musimy pamiętać, że skrzynka musi być ustawiona na tyle wysoko, abyśmy mogli wysyłać powiadomienia o zamówieniach czy mailach. Wynika to z faktu, że operator zablokuje wysyłanie wiadomości. Listy mailingowe nie są dozwolone w darmowych skrzynkach pocztowych ze względu na ich restrykcyjne parametry wysyłki.
Filtry antyphishingowe i antyspamowe - Ta funkcjonalność staje się coraz ważniejsza dla użytkowników. Powinniśmy wybrać operatora, który posiada rozbudowany system filtrowania niechcianych i potencjalnie szkodliwych wiadomości, jeśli cenimy sobie prywatność, bezpieczeństwo i porządek w naszej skrzynce pocztowej.
Zobacz także: Poczta interia
Należy mieć świadomość, że zakładając konto pocztowe w jednym z popularnych serwisów możemy spotkać się z pewnymi niedogodnościami. Najważniejszą z nich są reklamy, które pojawiają się w panelu pocztowym. W zależności od dostawcy, mogą one wyświetlać formularz podobny w wyglądzie do wiadomości e-mail na górze listy wiadomości lub baner reklamowy obok listy wiadomości. Kluczowym aspektem, szczególnie w przypadku wykorzystywania skrzynki do celów firmowych, jest brak możliwości podpięcia swojej domeny i zarządzania częścią ustawień konta.
Istnieje bardzo mało opcji przywracania kopii zapasowych z darmowych kont pocztowych. Firma może mieć problem, jeśli przypadkowo usunie pocztę lub foldery z wiadomościami.
W płatnych skrzynkach nie trzeba się martwić o wszechobecne reklamy. Do takich skrzynek można podpiąć własną domenę, co zwiększy profesjonalizm i wiarygodność. Ważne jest, aby posiadać skrzynki o tym samym adresie co nasze strony internetowe, aby budować reputację w sieci.
Zwróć uwagę, czy w ustawieniach Twojej skrzynki pocztowej znajduje się odpowiednia ochrona antyspamowa i antyphishingowa. Płatne rozwiązania pozwalają w większości przypadków na blokowanie niechcianych wiadomości. Możesz ustawić reguły blokowania niechcianych wiadomości dla konkretnego konta lub całego serwera (poprzez dodanie adresu nadawcy do czarnej listy). Kolejnym ważnym aspektem jest wsparcie techniczne oferowane przez płatne usługi pocztowe. Firmy oferujące takie usługi często mają możliwość natychmiastowego kontaktu z zespołem pomocy technicznej.
RODO to kwestia tego, jak dostosować procedury w firmie. Prawidłowe przetwarzanie danych klientów jest ważne. Nie tylko w zakresie imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania. Adresy e-mail, ponieważ są uznawane za dane osobowe, nabierają w RODO coraz większego znaczenia. Opinię w tej sprawie wydał nawet Generalny Inspektor Danych Osobowych.
Więcej na: https://spokeo.pl/tech